A hetvenes években jelentek meg először, majd a 2000-es években fiatal magyar tervezők álmodták újra, most pedig mindenki ezekben jár. Az innovatív street style termékek népszerűsége évről évre töretlen, ami talán nem csoda, hiszen egyre többen viselnek sportos lábbeliket. A kényelmen túl a trendi megjelenés is hozzáad ahhoz, hogy a magyar cipőmárka ilyen sikeressé váljon.
Fontos társadalmi üzenetet közvetítenek
A magyar brand azok üzenetét akarja átadni, akik képesek arra, hogy kiálljanak a tömeg elé, véleményt alkossanak, és azt meg is osszák másokkal. Bár a márka eredetileg 1920-ban már ismert volt, legalábbis, ami a gumigyárat illeti, csak később váltak igazán sikeressé. A név eredete a “dorogi” szóból ered, hiszen itt nyitott meg a Dorogi Gumigyár, ami mára már cipőgyártóvá lépett elő.
A Borgo.hu-nál is kapható stílusos, márkás cipőket sokan csak DRK-ként ismerik, a hetvenes években kezdtek el jobban foglalkozni a vászon teremcipőkkel. A rendszerváltást követően a külföldi márkák bejövetelével a magyar divatipar szinte eltűnt, vele együtt a Dorko sem bírta a versenyt. Csak 2003-ban indult újra, amikor a Magyar Képzőművészeti Egyetemen egy kreatív műhely keretein belül a fiatalok fantáziát láttak benne és átalakították a márkát.
Együttműködések és társadalmi kezdeményezések
A DRK elkezdett együtt dolgozni zenészekkel, sportolókkal, emellett nagy hatása volt a sikerre a különféle társadalmi kezdeményezéseknek is. A magyar streetwear rajongók körében sokan azonosulni tudtak velük, a céljaikkal, az értékeikkel, amit képviseltek. A Dorko öltöztet és elgondolkodtat. Nagyon sokszor rukkolnak elő limitált kollekciókkal, amelyek egyediek és dizájnosak.
A különlegességük, hogy a “propaganda” termékek után keletkezett bevétel egészét valamilyen szervezetnek ajánlják fel. Kiállnak olyan ügyek mellett, mint a nőkkel szembeni elnyomás, az egyenlőtlenség, a drogprevenció vagy éppen a vakvezető kutyák kiképzése, hogy az állatok se maradjanak ki a felsorolásból.
Mire fel az ekkora siker?
Hát az extra rugalmas megoldások miatt! Az Ultralight szériát minden évben megreformálják. Új színekkel, anyagokkal próbálkoznak, de a kényelem mindig ugyanaz marad, ha nem válik jobbá, mint az elődje. Az ikonikus DRK modell több színben is kapható, emellett választhatunk magas és alacsony szárú sportcipők közül is.
Az Ultralight extra kényelmet és rugalmasságot garantál a viselője számára. Mindezt a triple power technológiának köszönhetjük, ennek hála ugyanis maximálisan jól érezhetjük benne magunkat, akár egész napos rohangálás után is. A harmonikaszerűen hajló talp pedig annyira rugalmas, mintha a felhők felett járnánk.
Jól szellőzik, a belebújós felsőrészének köszönhetően pedig szinte alig kell lehajolni, hogy le- vagy felvegyük. Tökéletesen idomul a láb formájához, emellett a megerősített saroktámasz extra kényelmet biztosít. A lökéscsillapító funkció pedig csak hab a tortán.